0
0

چگونه یک فریلنسر موفق شویم؟

849 بازدید

فریلنسر کیست؟

قبل از اینکه بریم سراغ روش هایی برای تبدیل شدن به یک فریلنسر خوب اول باید بدونیم اصلا مفهوم فریلنسر چی هست!!

ساده‌ترین تعریف فریلنسر (Freelancer) این است که: یک نفر، بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد.

مفهوم فریلنسر یا آزادکار، طی دهه‌های اخیر مطرح شده است.

فریلنسر یک شخص حرفه‌ای اسـت که خدمات خود را به یک یا چند مشتری به طور انحصاری ارائه می‌دهد. در واقع فریلنسر به شخصی گفته می‌شود که به صورت پروژه‌ای و کـار در منزل، فعالیت می‌کند. یک فریلنسر می‌تواند هر خدماتی که در آن تخصص دارد را به راحتی ارائه دهد و یک شـغل پاره‌وقت و یا تمام‌وقت برای خود ایجاد کند. به این شغل که فرد به صورت دورکاری و آزاد به دیگران خدماتی ارائه می‌دهد، فریلنسینگ می‌گویند. طی سال‌های اخیر فریلنسینگ به یک شغل محبوب و حرفه‌ای تبدیل شده‌است و افراد زیادی به خصوص دانشجویان به ایـن شـغل روی آورده‌اند.

چگونه می‌توان به یک فریلنسر تبدیل شد؟

ابتدا برای اینکه یک شخص بتواند شـغل فریلنسینگ را آغاز کند و به عنوان یک فریلنسر کار کند، باید مهارت‌هایی برای ارائه دادن به مشتریان خود داشته باشد. پس از مشخص شدن مهارت و زمینه‌ی فعالیت فریلنسر، باید یک راه ارتباطی برای معرفی فعالیت و کسب‌وکار خود به دیگران پیدا کرد، مانند شبکه‌های مجازی، سایت‌های فریلنسری و … .
‌سایت‌های متنوعی در ایــن زمینه فعالیت می‌کنند. ایــن سایت‌ها به افراد فرصت می‌دهند تا خودشان و مهارت‌هایشان را به همگان معرفی کنند. همچنین افراد می‌توانند نمونه کارهایشان را در آن سایت‌ها ثبت کنند، تا کارفرمایان به راحتی بتوانند آن‌ها را بر اساس نیازمندی‌های خـود انتخاب نمایند. امروزه شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان گفت که شبکه‌ی اجتماعی لینکدین برای معرفی یک کسب‌وکار جدید بسیار مناسب اسـت. اکثر کارفرمایانی که به دنبال افراد متقاضی کـار هستند از ایــن شبکه استفاده می‌کنند، پس می‌توان گفت یکی از بهترین مکان‌های کاریابی به خصوص برای فریلنسر هاست!
همچنین هر فریلنسر باید یک شماره تلفن مخصوص کار خـود داشته باشد و همیشه پاسخگوی مشتریان احتمالی خـود باشد. یک کارت ویزیت با طراحی و دیزاین مناسب نیز می‌تواند در دریافت پروژه‌های متعدد برای آن‌ها بسیار مفید باشد. اگر تمام موارد گفته‌شده، به درستی توسط یک شخص رعایت شوند، آن شخص در آینده‌ای نه‌چندان دور یک فریلنسر موفق خواهد شد و یک کسب‌وکار پررونق به بازار معرفی می‌شود.

مزایای فریلنسری:

  • تنوع کاری بالا: عموما فریلنسرها تنوع شغلی و کاری بالاتری نسب به کارمندان دارند و همچنین در انتخاب محل کـار خـود و زمان آن آزادتر هستند.
  • فریلنسرها می‌توانند به عنوان مثال هرماه میزان مشخصی از درآمد را هدف قرار دهند و صرفا به همان میزان پروژه انجام دهند.
  • می‌توان هنگام فعالیت کاری به زندگی روزمره نیز ادامه داد و کارها را همزمان پیش برد.
  • یکی از مزیت‌های فریلنسینگ ایــن اســت که هر شخص رئیس خودش اسـت! به عبارتی دیگر کسی بر کارهای فریلنسر نظارت ندارد و می‌تواند در هرساعت از شبانه‌روز به فعالیت بپردازد.
  • فرلنسرها می‌توانند شبکه‌ای از مشتریان برای خـود ایجاد کنند.
  • عدم نیاز به رفت و آمد تا محل کـار یکی از مزیت‌های بسیار خوب ایــن شـغل محسوب می‌شود.
  • می‌توان در کنار شـغل اصلی، به عنوان یک فریلنسر نیز کـار کرد.

و بسیاری موارد دیگر …

معایب فریلنسری:

  • بازاریابی، مهم‌ترین مشکل فریلنسر هاست.
  • عدم اطمینان کارفرما: بسیاری از کارفرمایان به دلیل نداشتن شناخت کافی و عدم آگاهی به دنبال فریلنسرها نیستند و زمانی که نام فریلنسر به میان می‌آید بدون دلیل خاصی مخالفت می‌کنند.
  • ضعیف بودن در ایجاد برند: اغلب مشاغل غیر از نوشتن، بـرای اینکه به یک برند خوب و معروف تبدیل شوند، نیازمند هزینه‌های کلان هستند که این هزینه‌ها اصلا مناسب فریلنسینگ نیست.
  • نداشتن رزومه‌ی مناسب: یکی از مواردی که باعث ایجاد اطمینان بین مشتریان می‌شود همان رزومه‌ی مناسب فریلنسر اسـت؛ بدین صورت که مشتریان به دنبال فریلنسرهای با تجربه‌ای هستند که کـار آن‌ها را به سرعت و به درستی انجام دهد.
  • درآمد کم: می‌توان گفت یکی از مشکلات این شـغل درآمد کم اســت. بله فریلنسینگ به گونه‌ای اسـت که مشتری به دنبال هزینه‌ی کمتر و کیفیت خوب اسـت و در نتیجه بـرای بقا داشتن در این شـغل نیاز اسـت که هزینه‌ی انجام پروژه را پایین بیاورید.
  • عدم پرداخت پول توسط کارفرما: در دنیای امروز اعتماد کردن بسیار سخت است و احتمال دارد پس از انجام پروژه، مشتری از پرداخت هزینه‌ی آن به بهانه‌های مختلف امتناع کند!
  • افزایش تعداد فریلنسرها: امروزه فریلنسینگ یکی از مشاغل محبوب به خصوص بین دانشجویان است و انتظار می‌رود که کـار پیدا کردن به عنوان یک فریلنسر مقداری سخت‌تر از پیش شده باشد!

نتیجه گیری

در اینکه آینده شغل ها در کل دنیا به سمت غیرحضوری بودن و دور کاری بودن حرکت میکند شکی نیست پس باید سریعتر دست به کار بشید و جایگاه خودتون رو تو این بازار شیرین و جذاب به دست بیارید . 
اول هر کاری سخت هست ولی باید مداومت و استمرار داشت و به خواسته ها رسید
فریلنسری یه امکان در هزاره جدید برای کسب راحت تر ثروت و درآمد هست ولی باید حواستون باشه که به خودتون ضربه نزنید و استراحت کافی داشته باشید و دور از استرس و هیجان بمونید

امیدوارم این مقاله کمک کنه بتونید راحت مسیر زندگیتون رو تعیین کنید

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.3duniq.com/?p=1254
اشتراک گذاری:
ساسان الهیاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد چگونه یک فریلنسر موفق شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.